Bucak Mehmet Cadıl Anadolu Lisesi tarafından BİGEP kapsamında eğitim-öğretim yılı başından beri gerçekleştirilen ev ziyaretlerine hız verildi ve “EVDE KAL, ZİYARETÇİN VAR” sloganıyla yola çıkılarak tüm öğrencilerimiz evlerinde ziyaret edildi. Öğrencilerin pandemi sürecini bir tatil gibi algılamaması, sınavlara hazırlanan öğrencilerde motivasyonu artırmak, evde olsalar da onlara yalnız olmadıklarını hissettirmek amacıyla gerçekleştirilen okul idaresi ve öğretmenler tarafından gerçekleştirilen çalışmalar sayesinde eğitime ara verildikten sadece bir hafta sonra online/canlı derslere başlayarak eğitim-öğretimde devamlılık sağlandı. Konuyla ilgili olarak Bucak Mehmet Cadıl Okul Müdürü Hüseyin Kahraman tarafından yapılan açıklama şöyle; “Dünya uzunca bir süredir Covid-19’la mücadele ederken bu mücadele Türkiye’de ilk vakanın görülmesiyle birlikte ülkemizde de başladı ve 16 Mart 2020 itibariyle salgının yayılmasını önlemek amacıyla eğitime ara verildi. Süreç içerisinde okula dönmeyi beklerken okulların bu yıl için açılmayacağını öğrendik. Sonrasında da 1 Ocak 2000 ve sonrasında doğanlar için sokağa çıkma kısıtlaması getirildi ki bu karar öğrencilerimizi de kapsıyordu. Pandemi süreci herkes için zorlu geçiyordu, geçecekti; ancak sınava hazırlanan öğrencilerimiz için süreç daha da zorlaşmıştı. Mehmet Cadıl Anadolu Lisesi olarak; Türk Milli Eğitiminin çağdaş hedefleri doğrultusunda ilerleyebilecek, Türkiye Cumhuriyeti ve Milletine karşı görev ve sorumluluklarının bilincinde olan; milli, ahlaki ve insani değerler taşıyan, bilimsel gelişmeleri yaşamına taşıyabilen, özgüveni tam bireyler yetiştirerek, ilgi ve istekleri doğrultusunda öğrencilerini istedikleri üniversiteye yerleştirmeyi misyon edinmiş bir kurumuz. Bu süreçte tabi ki öğrencilerimizi yalnız bırakmadık. Öğrenciler tarafından bu sürecin bir tatil gibi algılanmaması, eğitimin olmazsa olmazı öğrenci-öğretmen-veli iletişiminin devamının sağlanması, sınavlara hazırlanan öğrencilerimizde motivasyonu artırmak, rehberlik hizmetlerini aksatmamak, onları akademik olarak desteklemek, evde olsalar da yalnız olmadıklarını hissettirmek ve okulu eve taşıyabilmek için okul idaresi ve öğretmenler olarak bazı çalışmalar yaptık. Eğitime ara verildikten sadece bir hafta sonra online/canlı derslere başlayarak eğitim-öğretimde devamlılık sağlandı, öğrenci mesajlaşma gruplarında soru çözümleri yapıldı ve Eğitim Bilişim Ağı aktif şekilde kullanıldı. Böylece öğrencilerin rehavete kapılması önlenmiş oldu. Evlerde ya da sanal ortamlarda yapılan deneme sınavlarının sonuçları tek bir elde toplandı ve rehberlik servisiyle değerlendirmeler yapılarak öğrencilere gerekli dönütlerde bulunuldu. Bu değerlendirmeler kapsamında öğrencilerin eksikleri ya da hata yaptıkları yerler belirlenerek öğrencilerle bireysel çalışma planları yapıldı ve bu planlar düzenli olarak takip edilerek gerekli durumlarda revize edildi. Eksik konuları için önerilerde bulunuldu. Eksik oldukları derslerin öğretmenleriyle ek sanal dersler yapılarak ve mesajlaşma gruplarında soru, konu özeti paylaşılarak öğrencilerin eksiklerinin kapatılması sağlandı. Sınıf rehber öğretmenleri ve ders öğretmenleri tarafından öğrencilerin ders çalışma kaynakları tespit edildi ve bu kaynakların takibi yapıldı. Öğrenciler 11.ve 12.sınıflar için hazırlanan Akademik Destek sistemine yönlendirildi ve buradan da sınıf öğretmenlerince öğrencilerin ilerlemeleri ve katılımları takip edildi. Tüm bunlar sayesinde öğrencilere okulun devam ettiği hissettirildi ve öğrenciler Eğitim Bilişim Ağı üzerinden yapılan canlı derslerin verimliliğinin farkına vararak daha aktif katılım sağlamaya, dersleri kaçırmamaya başladılar. Pandemi sürecinde eğitimin saç ayağı öğrenci-öğretmen-veli üçlüsünde velilerin işbirliği, öğrencileri evde desteklemeleri, onlara olumlu çalışma ortamı hazırlamaları, evde motivasyonu ve özgüveni sağlamaları, derslere katılımlarında öğrencileri teşvik etmeleri için düzenli olarak veli görüşmeleri yapıldı. Online veli toplantısı yapılarak velilere sınava hazırlanan öğrenci için yapabilecekleri, öğrenciyi nasıl destekleyebilecekleri ve süreci nasıl yönetebilecekleriyle ilgili bilgilendirme yapıldı. Her gün sınıf rehber öğretmenleri tarafından 5-10 öğrenci aranarak hem öğrenci hem veli görüşmeleri yapıldı. Motivasyonunun düştüğü, sınav kaygısının olduğu görülen öğrenciler okul rehber öğretmenine yönlendirilerek gerekli psikolojik destek sağlandı ve yönlendirmeler yapıldı. ÖSYM tarafından 2020 Yükseköğretim Kurumları Sınavında yapılan değişiklikler açıklandıktan hemen sonra okul idaresi okul rehber öğretmeni ve sınıf rehber öğretmenleri olarak öğrencilerimizle iletişime geçerek online bir toplantı yapıldı. Toplantının içeriğinde son değişiklikler hatırlatılarak bu değişikliklerin öğrenciler üzerindeki etkileri ve bu etkilerle ilgili geliştirecekleri stratejiler, çalışma planlarında yapabilecekleri değişiklikler, sınav kaygısı, uyku düzeninin sağlanması gibi konular görüşüldü. Temel Yeterlilik Testinde ilave 30 dakika verilmesi nedeniyle Türkçe-Matematik derslerini seçen öğrencilere fen bilimleri, Matematik-Fen derslerini seçen öğrencilere sosyal bilimler derslerini de çalışma planlarına eklemeleri önerildi. Bu konuda yardım alabilecekleri öğretmenlere ve kaynaklara yönlendirmeler yapıldı. Öğrencilerin umutsuzluğa kapılarak sınava hazırlanmayı bırakmalarını önlemek için gerekli psikolojik destek sağlandı ve çeşitli önerilerde bulunuldu. Okul rehber öğretmeni tarafından öğrencilerin sınav kaygısını nasıl kontrol edebilecekleri, sınava hazırlık süreci, sınav öncesi-sınav günü-sınav sonrası neler yapmaları gerektiği, uyku ve çalışma düzeni oluşturmanın önemi ile ilgili video çekilerek okula ait sosyal paylaşım sitelerinde, öğrenci mesajlaşma gruplarında paylaşıldı. BİGEP kapsamında eğitim-öğretim yılı başından beri gerçekleştirilen ev ziyaretlerine hız verildi ve “EVDE KAL, ZİYARETÇİN VAR” sloganıyla yola çıkılarak tüm öğrencilerimiz evlerinde ziyaret edildi. Ziyaret sırasında görev paylaşımı yapılarak ziyaretlerin içeriği oluşturuldu. Sınıf rehber öğretmeni Zekeriya BAYIR ve okul rehber öğretmeniyle birlikte üç farklı çalışma planı hazırlandı; konularını bitiren öğrenciler için, konularını ve ders tekrarlarını bitiren öğrenciler için ve konusunu bitiremeyen öğrenciler için. Ev ziyareti yapılan öğrencinin durumuna göre bu üç plandan biri önerildi ve nasıl uygulayacağıyla ilgili yönlendirmeler yapıldı. Sınıf rehber öğretmeni Ahmet UZUN öğrencilerin yaptıkları deneme sınavı sonuçlarını değerlendirerek ev ziyareti yapılan öğrencinin durumu hakkındaki değerlendirmelerini öğrenci ve veli ile paylaşarak gerekli yönlendirme ve önerilerde bulundu. Sınıf rehber öğretmeni Hasan AĞILGAT öğrenci ve velilere moral motivasyonu nasıl ve neden yüksek tutmaları gerektiğiyle ilgili önerilerde bulunarak, öğrenci ve veliye manevi destek sağladı. Okul müdürü Hüseyin KAHRAMAN ve müdür yardımcısı Osman OFLAZ; öğrencilerin sınav öncesinde uyku düzeni ve beslenme düzeni oluşturmasının önemiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Yapılan ziyaretlerde okul rehber öğretmeni Ayşe ARSLAN DEMİRTAŞ’ın hazırladığı öğrencilere yönelik sınav kaygısı, sınav öncesi-sınav günü-sınav sonrası yapılacaklarla ilgili önerilerin bulunduğu broşür ve veli mektubu verildi. Tüm bu yapılan çalışmalar sayesinde öğrencilerin okuldan ve sınava hazırlık sürecinden uzaklaşmaması sağlandı. Birebir ilgilenilen öğrencilerde değerlilik duygusu sağlanarak öğrencinin özgüveni ve benlik saygısı desteklendi; evde kalarak okulundan, öğretmenlerinden ve arkadaşlarından ayrı kalan öğrencide duygusal yalnızlık oluşması önlendi ve aidiyet duygusu geliştirilmiş oldu. Hem psikolojik olarak hem de akademik olarak desteklenen öğrenciler sınava hazırlık sürecinde daha sağlıklı kararlar alarak hedeflerine birkaç adım daha yaklaştılar ve süreci kontrollü bir şekilde yönetmeyi öğrendiler”. Konuyla ilgili okul yönetimi tarafından yapılan açıklamada “Bu çalışmalara katılan İlçe Milli Eğitim Müdürü Neşet YAZAR , Okul müdürü Hüseyin KAHRAMAN ve okul idarecileri ,sınıf öğretmenleri Ahmet UZUN, Zekeriye BAYIR ve Hasan AĞILGAT’a teşekkür ediyoruz ” denildi.